Aktualności

Akademia Zarządzania Bezpieczeństwem – 2. edycja

Zgłoś się do 2. edycji Akademii Zarządzania Bezpieczeństwem dla Archiwów Państwowych!

Wszystkich chętnych pracowników sieci Archiwów Państwowych, odpowiedzialnych za realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do udziału w 2. edycji Akademii Zarządzania Bezpieczeństwem.

 

06 Września 2024
Grafika z nazwą projektu

Zgłoś się do 2. edycji Akademii Zarządzania Bezpieczeństwem dla Archiwów Państwowych!

Wszystkich chętnych pracowników sieci Archiwów Państwowych, odpowiedzialnych za realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do udziału w 2. edycji Akademii Zarządzania Bezpieczeństwem.

 

Celem Akademii jest przygotowanie uczestników –  w sferach poznawczej, praktycznej i motywacyjnej – do realizacji wybranych zadań z zakresu bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej w Archiwach Państwowych, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania umiejętności z tego zakresu i pożądanych zachowań. W dobie różnego rodzaju zagrożeń fundamentalną sprawą jest troska o bezpieczeństwo społeczeństwa i dóbr kultury, poprzez wzmacnianie odporności i wiedzy w sferze cywilnej w ramach uczestnictwa w specjalistycznym kursie dla osób cywilnych.

Podstawowe informacje

Organizator – Akademia Pożarnicza, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych oraz podczas jednego dnia Akademii – Międzynarodowy Ośrodek Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu.

Odbiorcy – 20 pracowników sieci Archiwów Państwowych odpowiedzialnych za realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa lub ich zastępujących.

Czas trwania – 10-dniowy cykl szkoleń praktyczno-teoretycznych prowadzonych w formule stacjonarnej.

Termin realizacji – 7-11 oraz 21-25 października 2024 r.

Zasady finansowania – całkowity koszt udziału w Akademii ponosi Archiwum Państwowe, w którym zatrudniony jest uczestniczący w Akademii pracownik.

Forma szkolenia i metody realizacji zajęć

  • Forma szkolenia to zajęcia praktyczno-teoretyczne – 60% praktyki, 40% teorii.
  • Zajęcia teoretyczne obejmują wykłady oraz samokształcenie na podstawie dostarczonych materiałów.
  • Zajęcia praktyczne to warsztaty, symulacje i ćwiczenia poligonowe.
  • Szkolenie podzielono na dwa zjazdy po 5 dni każdy, z tygodniową przerwą:
    • Pierwszy tydzień: 7-11.10.2024 r.
    • Drugi tydzień: 21-25.10.2024 r.
  • Zajęcia obejmują różnorodne formy: warsztaty, praca grupowa, symulacje, ćwiczenia na poligonie oraz ewakuacje.
  • Część materiałów dydaktycznych zostanie przekazana uczestnikom w formie skryptów do samodzielnej nauki.

Program

Program Akademii obejmuje następujące moduły:

  1. System administracji rządowej w zarządzaniu bezpieczeństwem.
  2. Zarządzanie bezpieczeństwem w ochronie ludności.
  3. Organizacja bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych.
  4. Pierwsza pomoc przedmedyczna.
  5. Ochrona przeciwpożarowa.
  6. Bezpieczeństwo i ochrona dóbr kultury.

Lokalizacja szkolenia

  • Pierwszy tydzień będzie realizowany w budynku Akademii Pożarniczej – w salach dydaktycznych i laboratoriach ratownictwa medycznego.
  • Drugi tydzień – w budynku Akademii Pożarniczej, Bazie Szkolenia Poligonowego oraz w jednym z warszawskich Archiwów Państwowych.
  • W przypadku zajęć poligonowych i ewakuacyjnych zapewniony jest transport.

Korzyści

Spodziewane korzyści wynikające z udziału w projekcie:

  • zdobycie nowej wiedzy i doświadczenia, które przygotują uczestników w sferach poznawczej, praktycznej i motywacyjnej – do realizacji wybranych zadań z zakresu bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej w sieci Archiwów Państwowych
  • możliwość spotkań z doświadczoną kadrą dydaktyczną Akademii Pożarniczej oraz Międzynarodowego Ośrodka Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu, która w zakresie praktycznym podzieli się swoim doświadczeniem, które następnie może być wykorzystane w sieci AP celem zapewnienia jak najwyższej jakości bezpieczeństwa,
  • odbycie ćwiczeń z ratownikami dbającymi o bezpieczeństwo wewnętrzne (strażacy, ratownicy medyczni) pozwoli na ukształtowania umiejętności współpracy ze służbami na wypadek sytuacji kryzysowej w archiwach,
  • możliwość podzielenia się dotychczasowymi: wiedzą i doświadczeniem (przykładami z codziennej pracy) z innymi pracownikami AP biorącymi udział w AZB,
  • podniesienie swoich kompetencji,
  • możliwość wzajemnego poznania się i umocnienia kontaktów między pracownikami AP,
  • możliwość przekazywania zdobytych wiedzy i umiejętności innym pracownikom AP, w którym jest się zatrudnionym,
  • otrzymanie certyfikatu po ukończeniu AZB.

Zasady rekrutacji

Warunkiem wzięcia udziału w projekcie jest:

  • w pierwszym etapie rekrutacji do projektu:
    • wypełnienie on-line formularza zgłoszeniowego,
    • wyrażenie zgody uczestnika na przetwarzanie jego danych osobowych przez NDAP i APoż – w tym samym formularzu,
  • w drugim etapie rekrutacji do projektu (tj. po wstępnym zakwalifikowaniu się do udziału w AZB): uzyskanie pisemnej zgody pracodawcy – dyrektora Archiwum Państwowego, w którym jest się zatrudnionym – na udział w projekcie.

Rekrutacja trwa do 13 września 2024 r.

W przypadku dodatkowych pytań, należy kontaktować się z Agata Gruszczyńską, tel. 22 56 54 675 lub 532 391 490.

Zgłoś się

Zgłoś swój udział w 2. edycji Akademii Zarządzania Bezpieczeństwem

Rozpocznij wypełnianie formularza zgłoszeniowego.

Uwaga! Zanim zaczniesz wypełniać formularz, możesz zobaczyć, jak on wygląda i jakie dane będą Ci potrzebne do jego wypełnienia.