Celem Akademii jest przygotowanie uczestników – w sferach poznawczej, praktycznej i motywacyjnej – do realizacji wybranych zadań z zakresu bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej w Archiwach Państwowych, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania umiejętności z tego zakresu i pożądanych zachowań. W dobie różnego rodzaju zagrożeń fundamentalną sprawą jest troska o bezpieczeństwo społeczeństwa i dóbr kultury, poprzez wzmacnianie odporności i wiedzy w sferze cywilnej w ramach uczestnictwa w specjalistycznym kursie dla osób cywilnych.
Podstawowe informacje
Organizator – Akademia Pożarnicza, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych oraz podczas jednego dnia Akademii – Międzynarodowy Ośrodek Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu.
Odbiorcy – 20 pracowników sieci Archiwów Państwowych odpowiedzialnych za realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa lub ich zastępujących.
Czas trwania – 10-dniowy cykl szkoleń praktyczno-teoretycznych prowadzonych w formule stacjonarnej.
Termin realizacji – 7-11 oraz 21-25 października 2024 r.
Zasady finansowania – całkowity koszt udziału w Akademii ponosi Archiwum Państwowe, w którym zatrudniony jest uczestniczący w Akademii pracownik.
Forma szkolenia i metody realizacji zajęć
- Forma szkolenia to zajęcia praktyczno-teoretyczne – 60% praktyki, 40% teorii.
- Zajęcia teoretyczne obejmują wykłady oraz samokształcenie na podstawie dostarczonych materiałów.
- Zajęcia praktyczne to warsztaty, symulacje i ćwiczenia poligonowe.
- Szkolenie podzielono na dwa zjazdy po 5 dni każdy, z tygodniową przerwą:
- Pierwszy tydzień: 7-11.10.2024 r.
- Drugi tydzień: 21-25.10.2024 r.
- Zajęcia obejmują różnorodne formy: warsztaty, praca grupowa, symulacje, ćwiczenia na poligonie oraz ewakuacje.
- Część materiałów dydaktycznych zostanie przekazana uczestnikom w formie skryptów do samodzielnej nauki.
Program
Program Akademii obejmuje następujące moduły:
- System administracji rządowej w zarządzaniu bezpieczeństwem.
- Zarządzanie bezpieczeństwem w ochronie ludności.
- Organizacja bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
- Ochrona przeciwpożarowa.
- Bezpieczeństwo i ochrona dóbr kultury.
- kliknięcie spowoduje powiększenie zdjęcia w galerii
- kliknięcie spowoduje powiększenie zdjęcia w galerii
- kliknięcie spowoduje powiększenie zdjęcia w galerii
- kliknięcie spowoduje powiększenie zdjęcia w galerii
- kliknięcie spowoduje powiększenie zdjęcia w galerii
- kliknięcie spowoduje powiększenie zdjęcia w galerii
Lokalizacja szkolenia
- Pierwszy tydzień będzie realizowany w budynku Akademii Pożarniczej – w salach dydaktycznych i laboratoriach ratownictwa medycznego.
- Drugi tydzień – w budynku Akademii Pożarniczej, Bazie Szkolenia Poligonowego oraz w jednym z warszawskich Archiwów Państwowych.
- W przypadku zajęć poligonowych i ewakuacyjnych zapewniony jest transport.
Korzyści
Spodziewane korzyści wynikające z udziału w projekcie:
- zdobycie nowej wiedzy i doświadczenia, które przygotują uczestników w sferach poznawczej, praktycznej i motywacyjnej – do realizacji wybranych zadań z zakresu bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej w sieci Archiwów Państwowych
- możliwość spotkań z doświadczoną kadrą dydaktyczną Akademii Pożarniczej oraz Międzynarodowego Ośrodka Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu, która w zakresie praktycznym podzieli się swoim doświadczeniem, które następnie może być wykorzystane w sieci AP celem zapewnienia jak najwyższej jakości bezpieczeństwa,
- odbycie ćwiczeń z ratownikami dbającymi o bezpieczeństwo wewnętrzne (strażacy, ratownicy medyczni) pozwoli na ukształtowania umiejętności współpracy ze służbami na wypadek sytuacji kryzysowej w archiwach,
- możliwość podzielenia się dotychczasowymi: wiedzą i doświadczeniem (przykładami z codziennej pracy) z innymi pracownikami AP biorącymi udział w AZB,
- podniesienie swoich kompetencji,
- możliwość wzajemnego poznania się i umocnienia kontaktów między pracownikami AP,
- możliwość przekazywania zdobytych wiedzy i umiejętności innym pracownikom AP, w którym jest się zatrudnionym,
- otrzymanie certyfikatu po ukończeniu AZB.
Zasady rekrutacji
Warunkiem wzięcia udziału w projekcie jest:
- w pierwszym etapie rekrutacji do projektu:
- wypełnienie on-line formularza zgłoszeniowego,
- wyrażenie zgody uczestnika na przetwarzanie jego danych osobowych przez NDAP i APoż – w tym samym formularzu,
- w drugim etapie rekrutacji do projektu (tj. po wstępnym zakwalifikowaniu się do udziału w AZB): uzyskanie pisemnej zgody pracodawcy – dyrektora Archiwum Państwowego, w którym jest się zatrudnionym – na udział w projekcie.
Rekrutacja trwa do 13 września 2024 r.
W przypadku dodatkowych pytań, należy kontaktować się z Agata Gruszczyńską, tel. 22 56 54 675 lub 532 391 490.
Zgłoś się
Zgłoś swój udział w 2. edycji Akademii Zarządzania Bezpieczeństwem
Rozpocznij wypełnianie formularza zgłoszeniowego.
Uwaga! Zanim zaczniesz wypełniać formularz, możesz zobaczyć, jak on wygląda i jakie dane będą Ci potrzebne do jego wypełnienia.